اخبار تازه و بروز

برایتان همیشه اخبار بروز و جدید خارجی و ایرانی را در سریع ترین زمان قرار می دهیم.

گل‌محمدی: پرسپولیسی‌ها اگر دلشان خنک می شود فحش بدهند!

سرمربی سابق پرسپولیس ۸ سال قبل در چنین روزهایی به شدت مورد انتقاد گروهی از هواداران این تیم قرار گرفته بود.

​به گزارش آرمان ملی آنلاین وان ایکس بت، استقلال خوزستان تیم شگفتی‌ساز لیگ پانزدهم حرفه‌ای بود و توانست عنوان قهرمانی این مسابقات را به خود اختصاص بدهد. این اتفاق در حالی حاصل شد که آبی‌پوشان جنوبی در هفته پایانی توانستند ذوب آهن را با یحیی گل‌محمدی شکست بدهند و اگر چنین اتفاقی رخ نمی‌داد، پرسپولیس قهرمان لیگ برتر می‌شد به همین خاطر تعداد زیادی از طرفداران پرسپولیس با حمله به صفحه شخصی یحیی گل‌محمدی در فضای مجازی از او انتقاد کردند.

یحیی در واکنش به این ماجرا روز ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ با خبرورزشی مصاحبه کرد و گفت: ما در این مسابقه هیچ چیزی کم نگذاشتیم و با تمام وجود بازی کردیم؛ بچه‌ها از جان مایه گذاشتند و هیچ‌کس نمی‌تواند به تیم من تهمت کم‌کاری بزند ولی واقعا بازی کردن در گرمای ۴۳ درجه خوزستان دشوار بود. من از کامنت‌های هواداران پرسپولیس ناراحت نشدم چون به آن‌ها حق می‌دهم بابت قهرمان نشدن این تیم ناراحت باشند. اگر پرسپولیسی‌ها با فحاشی به من آرام می‌شوند هیچ اشکالی ندارد! صادقانه می‌گویم از نظر من قهرمان واقعی این فصل پرسپولیس است چون با توجه به مشکلاتی که داشت توانست خودش را از انتهای جدول تا رتبه دوم بالا بکشد و دربی برگشت را هم ببرد.

سرمربی وقت ذوب آهن که چند روز پس از این مصاحبه باید در فینال جام حذفی به مصاف استقلال می‌رفت با انتقاد از تاریخ برگزاری این بازی ادامه داد: ما چهار روز قبل از فینال جام حذفی باید در آسیا بازی کنیم. پنجم خرداد با العین امارات بازی داریم و نهم خرداد برای ما فینال جام حذفی گذاشتند. این ظلم آشکار در حق ذوب آهن است و حس می‌کنم یک شائبه بزرگ وجود دارد که عده‌ای می‌خواهند یک جام به استقلال بدهند و این تیم را قهرمان جام حذفی کنند!

کارخانه بازیکن سازی پرسپولیس در دست تغییر

تغییرات در تیم‌های پایه و آکادمی از زمان مدیریت سمیعی و شکوری معاون وقت باشگاه پرسپولیس در این باشگاه آغاز شد که درصدد تغییرات در تیم‌های پایه و تزریق انرژی جدید به آکادمی باشگاه بودند. آنها محسن خلیلی را در بدو اقدامات‌شان به عنوان مدیر آکادمی انتخاب کردند و بازیکن اسبق پرسپولیس نیز در بدو ورودش به این مجموعه در تیرماه 1400 برنامه 5 ساله‌ای به باشگاه ارائه داد که حالا سه سال از آن زمان گذشته است.

تیم‌های پایه در بدو حضور خلیلی با مشکلات بسیاری در خصوص زمین و امکانات و سخت‌افزاری مواجه بودند و بازیکنان در خصوص خوابگاه و سایر موارد اولیه مشکلات زیادی داشتند. یکی از اصلی‌ترین مشکلات به این نکته باز می‌گشت که زمین تمرین و مسابقه تیم‌های پایه در دست پیمانکار بود اما بعد از مدتی زمین درفشی‌فر از پیمانکار گرفته شد. دغدغه توپ تمرینی و آب معدنی و سایر مسائل نیز با گرفتن ورزشگاه درفشی‌فر به شکل کامل برطرف شد و شرایط برای تیم‌های پایه و مربیان‌شان و آنچه برای پیشرفت لازم بود، مهیا شد.

در سال اول فقط ابوالفضل سلیمانی تنها خروجی پرسپولیس از تیم‌های پایه بود که به شکل قرضی به تیم آلومینیوم ثبت نام در وان ایکس بت اراک انتقال پیدا کرد اما در سال دوم و سوم شرایط بهتر شد و چندین بازیکن خروجی تیم‌های پایه بودند. نمونه بارز این خروجی‌ها حضور بازیکنان نوجوان و جوان پرسپولیس در تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان بود. به طور مثال سمیر حبوباتی به تیم ملی نوجوانان رفت و در زمان مربیگری مرفاوی در تیم ملی جوانان نیز بازیکنانی مانند حسین حاجی‌زاده و علیرضا عنایت‌زاده در این رده ملی بازی کردند.

نکته قابل تأمل اینکه در خصوص پرورش نیروهای جدید و بستن قرارداد حرفه‌ای با بازیکنان جوان، به شکل بسیار خوبی از سوی آکادمی در دستور کار قرار گرفت؛ به صورتی که در حال حاضر بالغ بر11 بازیکن با باشگاه قرارداد حرفه‌ای دارند. بازیکنانی مانند سمیر حبوباتی و عنایت‌زاده که در رده زیر 21 سال هستند و حسین حاجی‌زاده، عرفان نجاری، محمد گندمی، محمد بادپا، سهیل صحرایی، علیرضا خدادادی، امید فهمی و امیررضا رفیعی در کنار میلاد سورگی بازیکنان زیر 23 سالی هستند که با باشگاه قرارداد سه تا پنج ساله دارند و تعدادشان به یازده بازیکن و یک تیم کامل فوتبالی می‌رسد.

موفقیت‌های تیم‌های پایه پرسپولیس ادامه‌دار بوده، به شکلی که در چند سال اخیر تیم‌های آکادمی باشگاه در بالای جدول قرار داشته و مدعی قهرمانی بوده‌اند که قهرمانی تیم نوجوانان پرسپولیس در فصل گذشته با سرمربیگری حسن خانمحمدی نقطه عطف کار تیم‌های پایه این باشگاه بود. در فصل اخیر تیم امید پرسپولیس سوم شد و تیم جوانان باشگاه در رده ششم و تیم نونهالان نیز در رده پنجم قرار گرفتند.

در دو سال گذشته تیم امید پرسپولیس هم یکی از مدعیان قهرمانی در این رده بوده اما شاید در اختیار قرار دادن بیشتر بازیکنان مؤثر این تیم برای حضور در تمرینات تیم بزرگسالان اجازه نداد تا این تیم شایسته بتواند به عنوان قهرمانی برسد.

اسطوره استقلال: پرسپولیس قهرمان شود هم خوشحال می شوم!

حسن روشن پیشکسوت فوتبال ایران و بازیکن سابق تیم استقلال تهران در گفتگو خبرنگاران درباره سفر به تبریز گفت: دلیل این سفر مراسم سالگرد رضا حسن زاده است که از بچه‌های خوب ما است. شاگرد خود ما بود و افتخار داشتیم که با او کار کنیم. با کمال میل آمدیم و حتی با اینکه من عمل کردم اما با اشتیاق آمدم. از تبریزی‌ها و علی الخصوص رسول خطیبی بابت تدارک این مراسم تشکر می‌کنم. یادش گرامی باد. این سیزدهمین سالگرد است و دلیل شد یک بازی هم انجام دهیم.

به نقل از ورزش سه او ادامه داد: لیگ ما تا چند هفته خیلی ضعیف بود و لیگی نبود که الان داریم. تقسیم بندی معتبرترین سایت بازی انفجار جدول فوتبال ایران را نشان می‌دهد و لیگ ما که باید پرسپولیس و استقلال در آن بالا باشند، نشان‌دهنده پیشرفت فوتبال ایران است. الان این رقابت باعث شده فوتبالمان قشنگ‌تر شود. تراکتور و سپاهان مدعیان دیگر هم که صحبت می‌شد ولی این به خاطر گرفتن بازیکنان خوب و خرج‌ها بود که اصلا ملاک نیست.

روشن تاکید کرد: از رتبه چهارم به بعد هم در این جدول که می‌بینید سطح پایین‌تری از تراکتور و سپاهان دارند. این لیگ نشان‌دهنده وضعیت سلامتی فوتبال ایران است. دیدیم که سپاهان، فولاد و استقلال خوزستان در لیگ قهرمان شوند ولی نمکی نداشته. همیشه باید استقلال و پرسپولیس اول شوند تا فوتبال گرم شود و مردم بهتر فوتبال را دنبال کنند. پیش بینی من قهرمانی استقلال است اما فوتبال واقعا بی‌رحم است. فوتبال اتفاقاتی را در خودش جا می‌دهد که قابل پیش بینی نیست ولی دلیل قهرمانی استقلال این است این تیم چند هفته قبل مقابل تراکتور شکست بخورد و پرسپولیس هم از طرف دیگر سپاهان ببرد. استقلال تساوی کرد اما پرسپولیس نبرد و مساوی کرد و این یعنی باید استقلال قهرمان شود؛ از محاسن فصل استقلال این است که این تیم ستاره ندارد. انشالله با تغییرات و تقویت‌های آینده که در اداره استقلال صورت می‌گیرد شرایط بهتر شود.

بازیکن سابق استقلال درباره تیم نکونام گفت: افتخار است که هواداران استقلال خوشحال شوند و اگر پرسپولیس هم قهرمان شود خوشحال می‌شوم چون قرار بر تعصب خشک و خالی نیست. فوتبال ایران مریض است و از زیر بنا ایراد دارد. انشالله با حضور عبدی در تیم جوانان دوران خوبی در پیش داشته باشیم.

آل‌کثیر دوست ندارد این دو بازیکن گل بزنند!

شروین بزرگ و روبرتو تورس دو بازیکنی هستند که در مراحل قبلی جام حذفی 2 گل به ثمر رساندند و به همراه تعداد زیادی از بازیکنان تیم‌های مختلف که از مسابقات حذف شدند در رتبه دوم جدول گلزنان حضور دارند و این شانس را خواهند داشت تا در بازی‌های امروز تعداد گل‌های خود را افزایش دهند.

در صدر جدول گلزنان عیسی آل‌کثیر با 3 گل حضور دارد و شروین بزرگ به همراه روبرتو تورس در تلاش خواهند بود تا جایگاه این بازیکن را در جدول گلزنان جام حذفی بگیرند و در صدر جدول گلزنان حضور پیدا کنند.آل‌کثیر یک گل در بازی با نفت و گاز گچساران به ثمر رساند و دو گل هم در بازی پرگل مقابل آلومینیوم اراک در مرحله یک هشتم نهایی به ثمر رساند تا صدرنشین جدول گلزنان شود.

البته در مرحله بت فارسی یک چهارم نهایی جام حذفی بازیکنانی چون مهدی لیموچی، رضا اسدی، کاوه رضایی، محمد عمری، سعید سحرخیزان و تعداد زیادی بازیکن دیگر حضور دارند که یک گل در این مسابقات به ثمر رساندند و شانس گلزنی در این مسابقات را خواهند داشت.

آلومینیوم اراک امروز به مصاف چادرملو اردکان خواهد رفت و گل‌گهر سیرجان مقابل هوادار حضور پیدا خواهد کرد و باید دید جدول گلزنان جام حذفی امروز تغییر خواهد کرد یا همچنان آل‌کثیر در صدر قرار خواهد گرفت.

پاداش‌های غیرمتعارف باشگاه استقلال جنجال ساز شد

با رفتن علی خطیر از باشگاه استقلال، آن دسته از بازیکنانی که زمان مدیریت مصطفی آجورلو با استقلال قرارداد بستند و در قرارداد‌های خود، بند‌هایی نظیر رضایت مدیرعامل، حق مسکن و دریافت وام بلاعوض برای تهیه مسکن و آپشن‌های سهل الوصول داشتند و از مذاکره با علی خطیر به پول خود نرسیده بودند، سراغ مدیریت جدید باشگاه رفتند و خواهان دریافت مطالبات قدیمی‌شان شدند.

از این رو فرشید سمیعی ناچار شد گزارش مطالبات بازیکنان از زمان مصطفی آجورلو را برای هلدینگ خلیج فارس بفرستد و از مالکان جدید باشگاه بخواهد راهی برای پرداخت بدهی معوقه پیدا کنند.

گویا مدیران ارشد هلدینگ هم موافقت اولیه خود را اعلام کردند، اما به نظر می‌رسد سازمان بازرسی باز هم روی پرداخت آپشن‌های سهل الوصول زمان مصطفی آجورلو انگشت گذاشته و مانع پرداخت شده است.

اولین بار زمان بهترین سایت شرط بندی علی فتح الله زاده، سازمان بازرسی بعد از بررسی قرارداد‌های دوران مدیرعاملی مصطفی آجورلو، در واکنش به استعلام علی فتح الله‌زاده که از کمبود منابع مالی رنج می‌برد، به باشگاه استقلال نامه داد و اعلام کرد پرداخت آپشن‌هایی نظیر وام بلاعوض تهیه مسکن و افزایش ۱۰ درصد قرارداد به شرط رضایت مدیرعامل و حتی رضایت سرمربی جرم محسوب می‌شود و باشگاه حق پرداخت این قبیل آپشن‌ها را ندارد.

بار دیگر وقتی علی خطیر قصد بررسی میزان دقیق مطالبات فصل گذشته بازیکنان استقلال را داشت، سازمان بازرسی با ارسال دوباره پاسخ استعلام فتح الله‌زاده، تاکید کرد مدیریت باشگاه حق پرداخت آپشن‌های قرارداد بازیکنان را ندارد.

حرف سازمان بازرسی این بود که بند رضایت مدیرعامل، رضایت از عملکرد است و عملکرد بازیکن در طول فصل ارزیابی می‌شود و با این حساب آپشن موردنظر باید آخر فصل فعال می‌شد نه این که آجورلو ۴۸ ساعت بعد از عقد قرارداد و قبل از شروع لیگ، نامه‌ای به بازیکنان بدهد و اعلام کند از عملکرد آن‌ها راضی است.

سازمان بازرسی حالا نیز همچنان مخالف پرداخت این مبالغ به بازیکنان است و در حالی که هلدینگ خلیج فارس اعلام کرده مشکلی با پرداخت آپشن‌ها که حدود ۵۰ الی ۸۰ میلیارد می‌شود (۵۰ میلیارد جمع مبالغ بند رضایت مدیرعامل و حدود ۳۰ میلیارد آپشن‌های دیگر نظیر پول بلاعوض برای تهیه مسکن و شروط سهل الوصول) سازمان بازرسی همان‌گونه که زمان سرپرستی علی فتح الله‌زاده و دوره مدیرعاملی علی خطیر پرداخت این مبالغ را جرم تلقی کرد، حالا نیز اجازه پرداخت این آپشن‌های بازیکنان استقلال را به مدیران فعلی باشگاه نمی‌دهد.

واکنش شدید بیرانوند به یک شایعه

علیرضا بیرانوند ، گلر ملی پوش پرسپولیس ، با انتشار یک استوری در صفحه شخصی‌اش، خبر عدم حضورش در فیفا دی پیش رو را تکذیب کرد.


به گزارش ایلنا، چند روز اخیر شایعاتی در مورد ادامه‌دار بودن روند درمان مصدومیت مچ دست علیرضا بیرانوند مطرح شده بود که این دروازه‌بان به دلیل حساسیت بازی‌های پرسپولیس، تا کنون با درد بازی کرده و باید پس از پایان لیگ برتر دوباره دوره درمان را طی کند و ممکن است در اردوی برنامه شرط بندی فوتبال تیم ملی نیز غایب باشد که این موضوع  واکنش شدید علیرضا بیرانوند را به دنبال داشت. دروازه بان تیم ملی با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرامی‌اش این موضوع را تکذیب کرد

سرمربی سابق رم گزینه اصلی هدایت میلان شد

چندین منبع خبری در ایتالیا مدعی شدند که باشگاه میلان، پائولو فونسکا سرمربی سابق رم را در صدر لیست گزینه‌هایش برای هدایت روسونری قرار داده و آماده عقد قراردادی دو ساله با این مرد پرتغالی است.

با وجود نایب قهرمانی قریب الوقوع میلان در سری دانلود برنامه انفجار A، اخراج استفانو پیولی از این تیم محتمل به نظر می‌رسد و مدتی است که گمانه‌زنی‌ها درباره جانشینان او آغاز شده که در میان آنها نام افرادی همچون آنتونیو کونته، خولن لوپتگی و مارسلو گایاردو دیده می‌شود.

اکنون اما منابع مختلف خبری از جمله شبکه DAZN ایتالیا، گزارش کرده‌اند فونسکای 51 ساله گزینه جدید روسونری است که مدیران باشگاه آن را فردی متعادل از نظر شخصیتی در داخل و خارج از زمین بازی می‌دانند.

فونسکا در حال حاضر با تیم لیل فرانسه قرارداد دارد، اما از این قرارداد تنها یک ماه دیگر باقی است، اگرچه انتظار می‌رود که نمایندگان باشگاه هفته آینده با پایان فصل جاری لوشامپیونه با مربی پرتغالی سر میز مذاکره بنشینند تا برای تمدید قراردادش اقدام کنند.

فونسکا علاوه بر میلان، مشتری پروپا قرص دیگری مانند مارسی دارد هرچند که او هفته گذشته تأکید کرد هیچ توافقی با بندرنشینان نداشته است.

دغدغه مورایس برای انتخاب خط دفاع سپاهان!

تیم فوتبال سپاهان امروز در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی باید به مصاف ملوان برود و ژوزه مورایس هر سه مدافع خود را در این مسابقه در دسترس دارد و باید دید از کدام بازیکنان در قلب خط دفاعی استفاده خواهد کرد.

در آخرین بازی سایت شرط بندی ایرانی معتبر سپاهان مورایس از محمد دانشگر در سمت راست خط دفاعی استفاده کرد و هادی محمدی به همراه رامین رضاییان در قلب خط دفاعی قرار گرفتند اما بازگشت رامین رضاییان حضور او در سمت راست خط دفاعی را قطعی خواهد کرد و از بین 3 مدافع، دو بازیکن در ترکیب اصلی قرار خواهند گرفت.

البته با توجه به غیبت میلاد زکی‌پور این احتمال وجود دارد تا محمد دانشگر در سمت چپ خط دفاعی به میدان برود اما نمایش خوب آریا یوسفی در بازی مقابل مس‌رفسنجان شاید این جسارت را به مورایس بدهد تا از این بازیکن باز هم در پست غیر تخصصی استفاده کند.

سیاوش یزدانی و هادی محمدی در هفته‌هایی که محمد دانشگر مصدوم بود و دور از میادین بود به خوبی توانستند در کنار هم خط دفاعی مستحکمی را در سپاهان ایجاد کنند و همچنین شناخت خوب دانشگر و یزدانی می‌تواند در این مسابقه حساس دفاعی مطمئن را برای طلایی‌پوشان فراهم کند.

دیدار سپاهان و ملوان ساعت 19:30 امروز برگزار خواهد شد و در نهایت مشخص خواهد شد که انتخاب مورایس کدام بازیکنان خواهد بود.

مدیر جدید استقلال کیست؟

فرشید سمیعی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال، در حکمی پژمان ماندگاری را به عنوان مدیر جدید روابط عمومی این باشگاه معرفی کرد.

به نقل از خبر ورزشی،  ماندگاری که در رسانه و بویژه صدا و سیما پر سابقه است، سالها به عنوان برنامه ساز و تهیه کننده برنامه های بت فروارد مختلف ورزشی فعالیت کرده است. در حکم انتصاب ماندگاری آمده است:
“جناب آقای پژمان ماندگاری
با توجه به تعهد، تخصص و تجارب جنابعالی در حوزه رسانه و ورزش، به موجب این حکم به عنوان مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال منصوب می گردید.

امید است با اتکا به تعهد، تخصص و تجارب جنابعالی و با برنامه ریزی و تلاش مضاعف، شاهد ارتقای جایگاه روابط عمومی باشگاه در انعکاس اخبار و رویدادهای مربوطه و همچنین ارتباط موثر با هواداران و رسانه ها باشیم.

توفیقات روزافزون جنابعالی را در مسیر پیشبرد اهداف و گام برداشتن در مسیر اعتلا و سربلندی نام باشگاه استقلال از خداوند متعال خواستارم.”

حریفان پینگ پنگ باران ملی پوش ایران مشخص شدند

قرعه کشی مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس درمنطقه آسیای میانه برگزار شد و ملی پوشان تنیس روی میز ایران حریفان خود را شناختند.

در بخش مردان، نوشاد عالمیان در گروه دوم با
شاهرخ ایسکندروف از (ازبکستان) و آلشیر از (قرقیزستان) همگروه شد.

در گروه سوم بخش مردان نیز، نیما عالمیان دیگر نماینده کشورمان باآلن از (قزاقستان) و کنژایف زوخید از (ازبکستان) هم گروه شد.

در گروه نخست نیز، گراسیمنکو از قزاقستان،ارگشوف از قرقیزستان و آلا نظروف از ترکمنستان باهم در یک گروه قرار گرفتند.

در بخش بت فوروارد اپلیکیشن بانوان نیز ، مهشید اشتری در گروه اول با سروناز از (قزاقستان)،خدیجه روزالینا از (ازبکستان) و کودوساوا سودا از(قرقیزستان) هم گروه شد.

همچنین در گروه دوم بانوان، ندا شهسواری از کشورمان با لاوروا آناستازیا از (قزاقستان),مارخابو مگدوا از (ازبکستان) و آیانا از(قرقیزستان) همگروه شد.

دو نفر اول هر گروه به جدول حذفی مسابقات راه پیدا خواهند کرد و برای کسب تک سهمیه مردان و زنان منطقه آسیای میانه به مصافرقبای هم خواهند رفت.

نوشاد و نیما عالمیان همراه با ندا شهسواری و مهشید اشتری ترکیب تیم ملی کشورمان را در رقابتهای گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس راتشکیل می دهند که با هدایت جمیل لطف الله نسبی و حمیده ایرانمنش در این رقابت‌ها شرکت نموده اند.

مسابقات آسیای میانه با حضور کشورهای ایران، ازبکستان، قزاقستان ، قرقیزستان و ترکمنستان از ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه بهمیزبانی تاشکند برگزار خواهد شد.