روز 15 آبان 1403 ، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار خواهد شد.

دو کاندیدای اصلی، یعنی "جو بایدن" و "دونالد ترامپ" ، دو ارز دیجیتال دارند که به نظر می رسد در ماه های آینده، تحت تاثیر این انتخابات دستخوش تحولات قیمتی قابل ملاحظه شوند.

وجه MAGA با رمز (TRUMP) مرتبط به ترامپ خواهد شد . این وجه تابستان پار با domain پرقیمت یک آداب به بازارچه ارائه شد و در احوال حاضر ، ارزش آن از 8 دلار هم سابق شد ، یعنی 800 روبه‌رو !

بیزار صعودی این پول همچنان دنباله خواهد داشت و با پیشتازی ترامپ در نظرسنجی ها ، همچنان به شود رو به بالای خودشان امتداد می داده بود به حالتی ای که در یک هفته پیش 74 درصد و در یک ماه تازه حدود 60 درصد نشو نفیس داشته شده است .
چند روز پیش که ترامپ در یک سخنرانی انتخاباتی گفت که از ارزهای دیجیتال حمایت می کند، قیمت ارز او باز هم بالاتر رفت.

به دو سبب دیپلماتیک ، قدرت این که همچنان مثال نشو همه گیر بها وجه ترامپ باشیم وجود می نماید :

1 - کامنت سنجیها همچنان او را اقبال شروع نجاح می دانند و چنانچه همین امروز انتخابات برگزار بشود ، ترامپ دفعه دیگر به قصر سپید برخواهد گردش .

2 - با پهلو گشتن به مهلت انتخابات و بیشتر شور هایسیاسی و تبلیغاتی ، دولت به این پول می تواند یکی از نشان هایاقبال به سایت پیش بینی ترامپ محسوب بشود . حتی شدنی خواهد شد خودش ترامپ که انبوه متمکن بوده است ، به روند هایمتعددی مظنه این پول را فراز ببرد و آن را به یکی از اهرم هایمبارزات دیپلماتیک اش معاوضه به جا آورد .

این مبحث هنگامی اساسی خواهد شد که بدانیم حدود 53 میلیون رأی دهنده آمریکایی ، در فروشگاه ها پول های دیجیتال ظهور دارند .

بنابر این ، هم بر پی پرونده این وجه و هم به عوامل تاثیرگذار سابق مطرح ، شک این که پول ترامپ ، در عین نوسانات مرسوم ، همچنان در مسابقه اوج‌گیری بماند ، گردش از هوش نیست؛ هر چند که در دنیای پول های دیجیتال قطعیت نهایی وجود نخواهد داشت .

از این رو ، می قدرت بخشی از ساک نقد گذاری وجه دیجیتال را به پول ترامپ ویژه نمود و گوش‌به‌زنگ زمان های منجر به انتخابات شد .

درزمینه وجه مرتبط به جو بایدن ، در مقاله دیگری خواهیم نوشت .